woensdag 22 juli 2009

Woensdag comomeer


Vandaag weer licht bewolkt, maar wel errug warm. In een reisboekje hebben we gelezen over een natuurpark in het noordelijk deel aan het Comomeer. Dit wilde we erg graag zien, dus in de auto, dak open en karren maar.... Eerst naar Piona, mooi klein stadje aan een rustige baai.

Toen door naar Colico, een klein rustig modern Italiaans stadje met een mooie haven. Onderweg zag ik een mooi bloemenveldje met veel vlinders en insecten.Dus gestopt en m'n macrolens op de body. Kon ik eindelijk m´n nieuwe converter uitproberen. Deze doe je tussen het objectief en de body. Hierdoor kan ik met m´n mooie olympus macrolens$ (50mm) bijna de helft verder weg (70mm) van het object. Mmmmm wel mooie foto´s, maar ik vond dat ik toch nog behoorlijk dicht bij de vlindertjes en libellen moest komen voor een mooie opname.....zeker wennen ..... uhum bij het wegrijden van dit veldje bleek dat ik de converter vergeten was er tussen te zetten...weer niet heel slim....wel mooie foto's.....

Colico dus met het mooie haventje. Hier zijn we - weer - aan de cappuccino gegaan en hebben we een broodje gegeten.

Uiteindelijk bij het mooie natuurgebied Pian di Spagna aangekomen. Dit gebied ligt aan het eind van het Comomeer (of eigenlijk aan het begin) Heel warm, maar wel mooi.

Ook hier veel vlindertjes en andere kleine beestjes. Dus nu kon ik de converter wel echt uit proberen. Dat werkt dus superrrrr:

Daarna zijn we naar Menaggio gereden. Onderweg zelfs regen gehad, dus snel het dak dicht ;). Bij Menaggio -weer droog en heel warm - zijn we met de auto de pont opgegaan en overgevaren naar Varenna.

Dat varen blijft toch wel heerlijk. Vanaf de boot kan je echt mooie foto's maken.....ondanks het feit dat het nog niet helemaal helder weer is....

Nu weer douchen, aankleden, optutten en naar Lecco om daar te gaan eten.
Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten